12 Nov 2009

LAWATAN ISTERI PRESIDEN REPUBLIK RAKYAT CHINA


Kompleks Kraf Kuala Lumpur, 11 November 2009 - Kraftangan Malaysia telah menerima lawatan singkat daripada Puan Liu Yongqing isteri kepada Presiden Republik Rakyat China diiringi oleh Yang Berbahagia Datin Sri Chooi Yoke Chub, isteri Menteri Pengangkutan Malaysia serta delegasi di Lobi Seri Anjung, Kompleks Kraf kuala Lumpur.

Ketibaan delegasi kira-kira pukul 9.00 pagi di sini disambut bersama dengan pegawai-pegawai kanan Kraftangan Malaysia. Sejurus tiba, isteri Presiden Republik Rakyat China melawat Muzium Kraf di Bangunan Seri Budaya diikuti dengan membeli belah di kedai Kraf Karyaneka, Moden Malaysia FELDA serta menyaksikan demonstrasi batik tulis dan anyaman rotan di laman wau serta diakhiri dengan membeli belah di Karyaneka Kraf Butik.


Ini merupakan salah satu usaha untuk mendekatkan dan memperkenalkan keunikan kraf Malaysia kepada delegasi yang mengikuti program lawatan ini. Puan Liu Yongqing berada di Malaysia selama dua hari bagi bagi mengiringi Presiden China, Hu Jintao sempena ulang tahun ke-35 hubungan diplomatik Malaysia-China


Terima kasih atas kerjasama dan perhatian yang diberikan oleh semua anggota kerja yang terlibat sempena Program Lawatan Isteri Presiden Rakyat China ke Kompleks Kraf Kuala Lumpur dan semangat sebegini akan berterusan.

Tiada ulasan: