27 Dis 2012

KRAFTANGAN MALAYSIA DISARAN UNTUK BUKA LEBIH BANYAK KIOSK DI LAPANGAN TERBANG - YBHG. DATUK SERI KSU

Sempena Malam Media Bersama Miss Tourism International 2012 yang telah diadakan pada 21 Disember 2012 yang lalu, di dalam ucapannya, Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Yang Berbahagia Datuk Seri Kamaruddin Siaraf menyatakan kepelbagaian jenis produk makanan dan kraf dilihat mampu menarik minat pelancong yang akan menjana lebih banyak pendapatan menerusi Industri Kraf.

"Sambutan pelancong terhadap produk kraf tempatan di lapangan terbang amat menggalakkan dan mendorong kementerian untuk menambahkan lagi kiosk itu," katanya kepada BERNAMA.

Beliau juga berkata setakat ini hanya dua kiosk produk kraf tangan dibuka di Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) dan satu di Lapangan Terbang Murah (LCCT). Datuk Seri KSU juga berkata peningkatan hasil jualan kepada RM 300 juta tahun ini membuktikan industri kraftangan semakin mendapat tempat di hati peminat tempatan dan antarabangsa.

"Kementerian juga bercadang pada masa depan untuk membuka kiosk produk kraf di kompleks beli-belah memandangkan negara kita diiktiraf sebagai syurga beli-belah keempat dunia," katanya.

SUMBER :  BERNAMA

Tiada ulasan: